ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELE
I. PREAMBULUM
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a CHAIRMAN HUNGARY Kft, (a továbbiakban: Eladó) üzemeltetésében működő „CHAIRMAN HUNGARY” www.chairman.hu weboldalon elérhető lakberendezési webáruház (a továbbiakban: Webáruház) feltételeire, szabályaira, a Vásárló és az Eladó (a továbbiakban együtt: Felek) jogaira és kötelezettségeire vonatkozó és alkalmazandó alapvető rendelkezéseket.
II. ELADÓ ADATAI
Elnevezése: CHAIRMAN HUNGARY Korlátolt Felelősségű Társaság (CHAIRMAN HUNGARY Kft)
Székhely: 1125 Budapest, Szarvas Gábor út 39/B.
Adószám: 24770130-2-43
Közösségi adószám: HU24770130
Cégjegyzékszám: 01-09-181406
Képviselő: Kőszegi Gábor Árpád, ügyvezető
Bankszámlaszám: UniCredit Bank Hungary Zrt. 10918001-00000057-37130006
III. KAPCSOLAT
ELADÓ ELÉRHETŐSÉGEI:
E-mail cím: hello@chairman.hu
Telefonszám: +36-70-743-8181
VISSZAKÜLDÉSI CÍM:
Amennyiben a Vásárló visszaküldené a megrendelt terméket, akkor azt először minden esetben köteles az Eladó felé jelezni a jelen pontban szereplő email címen! Az Eladó munkatársaival történt egyeztetés után erre címre küldhető vissza a terméket futárszolgálattal:
Címzett neve: Chairman Hungary Kft.
Visszaküldési cím: 1161 Budapest, Rákóczi út 115.
IV. A SZOLGÁLTATÁS
Eladó egyedi gyártású bútorok (a továbbiakban: termék vagy termékek) kis- és nagykereskedelmével foglalkozik.
Eladó termékeit Webáruházon keresztül értékesíti.
A termékeket magyar gyártóknál bérgyártás útján, minden esetben a Vásárló rendelése alapján egyedileg készülnek.
Eladó a megrendelt termékeket futárszolgálattal vagy teherfuvarral juttatja el a Vásárló által megadott szállítási címre.
V. MEGRENDELÉSEK MENETE
Vásárló a megrendelését a Webáruházon keresztül adhatja le a következő instrukciókat követve:
– Válassza ki a megvásárolni kívánt termékeket, és helyezze a kosárba;
– Adja meg elérhetőségeit, szállítási és számlázási adatait;
– Válasszon szállítási módot és fizetési módot;
– Ezután küldje el az Eladó rendelését.
A megrendelés elküldése önmagában nem minősül szerződéskötésnek. A megrendelés elküldése a Vásárló részéről ajánlattételnek minősül. A Vásárló és az Eladó közötti szerződés létrejöttnek feltétele, hogy az Eladó visszaigazolja a megrendelést.
A Webáruházban szereplő információk és szállítási idők minden esetben tájékoztató jellegűek. A szállítási idő az alapanyagok aktuálisan elérhető készletétől és a szállítási ciklusaitól függ. A megrendelés elküldése után az Eladó integrálja az Vásárló által megrendelt termékeket a gyártási folyamatába, majd tájékoztatja a Vásárlót a várható szállítási időről. Amennyiben a Vásárló elfogadja a várható szállítási időt, az Eladó visszaigazolja a rendelést. Amennyiben a várható szállítási idő nem elfogadható a Vásárló számára, kérésére az Eladó töröli a megrendelést. Ebben az esetben az Eladó az esetlegesen kifizetett vételárat 3 (három) munkanapon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárlónak.
Eladó az alábbi esetekben jogosult megtagadni a rendelés visszaigazolását (a szerződéskötést a Vásárlóval), illetve jogosult egyoldalúan elállni a Felek között létrejött szerződéstől:
Az előlegfizetés nem történik meg a díjbekérőn szereplő határidőig sem;
Eladó nem tudja felvenni a Vásárlóval a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken és nem tudja visszaigazolni megrendelését;
Vis Maior esetekben (Felek ilyennek tekintik különösen: elemi kár, esetleges alapanyaghiány stb.)
Ebben az esetben az Eladó az esetlegesen kifizetett vételárat 3 (három) munkanapon belül hiánytalanul visszautalja a Vásárlónak.
A rendelés visszaigazolása – tekintettel arra, hogy egyedi gyártású termékekről van szó – a teljes vételár megfizetéséhez kötött. Az Eladó a megrendelés visszaigazolása után megkezdi a kiválasztott termék legyártatását. A várható szállítási időt a visszaigazolás minden esetben tartalmazza
VI. ÁRAK ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
A Webshopon szereplő árak minden esetben bruttó kiskereskedelmi árak.
A termékek árai a kiszállítási költséget is tartalmazzák.
Az Eladó időszakosan árkedvezményt biztosíthat a termékek árából. Amennyiben általános leárazásról van szó, akkor kedvezményes ár egyértelműen jelölve van a termék adatlapján. Amennyiben viszont az árkedvezmény kupon beváltásához kötött (pl.: zártkörű kedvezmények), akkor a kedvezményes ár a rendelési folyamat során, a kuponkód megadását követően válik láthatóvá.
FIZETÉSI MÓDOK
Az Eladó az alábbi fizetési módokat biztosítja a Vásárlónak:
Bankkártyás fizetés – BARION
A Vásárlónak lehetősége van arra, hogy a rendelés leadásakor fizessen bankkártyával a Barion fizetési felületén keresztül. Ezen bankkártyás fizetési mód választása esetén a rendelés véglegesítése után a Vásárlót a rendszer átirányítja a Barion fizetési felületére, ahol a kártyaadatok megadásával vagy Barion fiókjával fizethet.
A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Banki átutalás
Amennyiben a megrendelés elküldésekor nem történt meg a fizetés, úgy a megrendelés elküldése után az Eladó felveszi a Vásárlóval a kapcsolatot, és egyezteti a fizetés részleteit. Ez utóbbi esetben a Vásárló a számára megküldött díjbekérőn szereplő fizetési határidőn belül, átutalással egyenlítheti ki a vételárat.
FIGYELEM! A megrendelést a vételár határidőre történő beérkezésének hiányában törölheti az Eladó!
Banki átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett neve: CHAIRMAN HUNGARY Kft
Bankszámlaszám: 12010240-01682398-00100000
Bank: UniCredit Bank Hungary Zrt.
Deviza: Forint
Közlemény: A közlemény mezőben a megrendelés azonosítószámát kell feltűntetni [minta: CHAIRMAN_YYYYMMDD_1 (pl. CHAIRMAN_20210911_1)]
SZÁMLÁZÁS
A rendelések végösszegéről az Eladó a magyar törvényeknek mindenben megfelelő elektronikus számlát (e-számla) állít ki, melyet elküld a Vásárló által megadott elektronikus levelezési címre.
VII. SZÁLLÍTÁS
A szállítási időket az Eladó próbálja minimalizálni. A termékek minden esetben magyar beszállítóktól, rendelésre érkeznek, így a várható szállítási idő a rendelés visszaigazolását követően 2 (kettő) – 6 (hat) hét.
Az Eladónak joga van az előteljesítésre (a megadott határidő előtt történő kiszállításra).
Az Eladó a megrendelt terméket Magyarországon jól ismert, megbízható futárszolgálatok segítségével szállítja ki. A kiszállítás minden esetben a futárszolgálat által megadott időpontban történik. A kézbesítésről a futárszolgálat minden esetben előzetes értesítést küld a Vásárlónak az általa megadott elérhetőségekre.
A kiszállítás – az egyedi megállapodásoktól eltekintve – minden esetben a bejáratig történik. Lakásba, emeletre történő kiszállítási igényt a Vásárló minden esetben köteles kiszállítást megelőzően jelezni a hello@chairman.hu email címen.
A futárszolgálat részére a Vásárló szükséges elérhetőségei átadásra kerülnek, hogy a kiszállítás – különösen annak időpontja – kapcsán a Vásárló és a futárszolgálat egyeztetni tudjon egymással.
A termékek szinte kivétel nélkül összeszerelt, azonnal használatba vehető állapotban érkeznek. Amennyiben néhány különleges szerelés szükséges volna, erről a rendelése visszaigazolásakor a Vásárló tájékoztatást kap.
A Vásárló a termék átvételekor köteles megvizsgálni a termék csomagolásának sérülés mentességét. Amennyiben az átvételkor sérült a csomagolás és a sérülés a rendelés átvételét megelőzően keletkezett, a Vásárló megtagadhatja a rendelés átvételét, az Eladó pedig díjmentesen biztosítja a termék visszavételét vagy cseréjét. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Eladó felelősséget nem vállal! A termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik. A kiszállítást végző személy távozása után az Eladó utólagos mennyiségi és sérülésre vonatkozó reklamációt nem fogad el.
VIII. TERMÉKEK HASZNÁLATA, TÁROLÁSA, KEZELÉSE
A termékek minden esetben száraz, szobahőmérsékletű helyen tárolandóak.
Mindegy egyes termékhez használati utasítás kerül csatolásra, melyben szerepelnek a termék állagának megóvásához szükséges lépések.
A nem megfelelő tárolásból vagy a nem rendeltetésszerű használatból adódó károkért az Eladó nem vállal felelősséget.
IX. ELÁLLÁSI JOG
A termékek minden esetben olyan nem előre gyártott termékek, amelyet a Vásárló (fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy) utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Erre tekintettel a Vásárlót – beleértve a fogyasztónak minősülő Vásárlókat is – indokolás nélküli elállási jog nem illeti meg.
X. HIBÁS TELJESÍTÉS
Az Eladó hibásan teljesít, ha a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Az Eladó nem teljesít hibásan, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztónak minősülő Vásárlóval (a továbbiakban: fogyasztó) kötött szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a termék természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
A hibás teljesítésből eredő igényeit az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: CHAIRMAN HUNGARY Kft
Posta cím: 1125 Budapest, Szarvas Gábor út 39/B.
E-mail cím: hello@chairman.hu
A Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az alábbi igényeket érvényesítheti.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
A Vásárló hibás teljesítés esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az Eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének jogszabály szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. Fogyasztóval kötött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) hónap alatt évül el. Fogyasztóval kötött szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő 1 (egy) [fogyasztó esetén 6 (hat)] hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A teljesítést követő 1 (egy) [fogyasztó esetén 6 (hat)] hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
A termék hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól (azaz a termék előállítójától és forgalmazójától), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
JÓTÁLLÁS
A 10 000 forint vételárat elérő termékekre – az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint – fogyasztó esetén jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállásból eredően a fogyasztói jogokat a termék tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül. Amennyiben a termék meghibásodik, a fogyasztó ugyanazokat az igényeket érvényesítheti az Eladóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetőségük van – az előző pontban meghatározott sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak figyelembevételével.
A jótállás időtartama a termék átadásának napjától számított
10 000 (tízezer) forintot elérő, de 100 000 (százezer) forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
100 000 (százezer) forintot meghaladó, de 250 000 (kettőszázötvenezer) forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
250 000 (kettőszázötvenezer) forint eladási ár felett 3 (három) év.
Az Eladó köteles a termékkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. Az Eladó a jótállási kötelezettség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont a fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossági és a termékszavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
XI. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
PANASZ ÉS FOGYASZTÓI KIFOGÁS
A panasz a fogyasztó az Eladónak, illetve az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek a termék fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó kifogás.
Nem minősül panasznak, ha a Vásárló az Eladótól általános tájékoztatást, véleményt, vagy állásfoglalást igényel a Webshop működésével, az ott megrendelhető termékekkel kapcsolatosan.
A panasz bejelentése kizárólag írásban, postai úton vagy elektronikus levél útján –az alábbi elérhetőségeken – lehetséges.
Postai úton: 1125 Budapest, Szarvas Gábor út 39/B.
Elektronikus levél útján: hello@chairman.hu
Az Eladó minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálnak egyéb adatgyűjtési célt. A panaszt benyújtó Vásárló adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kezeli az Eladó.
A panasz kivizsgálása térítésmentes.
A panasz válaszadás határideje 30 (harminc) nap.
A panaszt az Eladó egyedi azonosítószámmal látja el. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmára a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben foglaltak irányadóak. Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A szavatossági és jótállási igényekkel kapcsolatos fogyasztói kifogás (a továbbiakban: fogyasztói kifogás) esetében rögzítésre kerül a „Jegyzőkönyv a fogyasztó jótállási és szavatossági igényének intézéséről eladott dolgokra vonatkozóan a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet alapján” címet viselő jegyzőkönyv. A jegyzőkönyv tartalmát ezen pontban hivatkozott rendelet szabályozza.
A fogyasztói kifogás válaszadási határideje: 5 (öt) munkanap
Eladó a bejelentett panasz, illetve a fogyasztói kifogás ügyében hozott érdemi döntését pontos, közérthető és szükség esetén egyértelmű indokolással ellátva, azt írásba foglalva továbbítja a panaszt tevő fogyasztó részére. Ha az érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését ismertetni kell. A panasz, illetve a fogyasztói kifogás elutasítása, vagy a kivizsgálására jogszabály által előírt válaszadási határidők eredménytelen eltelte esetén a fogyasztó békéltető testülethez fordulhat, illetve az alábbi jogérvényesítési lehetőségek illetik meg.
VÁSÁRLÓ TOVÁBBI JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI
Amennyiben a Vásárló és az Eladó között fogyasztói jogvita áll fent, mely vita az Eladóval való tárgyalások, és a panaszkezelési ügyintézés során nem rendeződik (pl.: elutasítás esetén), a fogyasztó Békéltető Testülethez fordulhat, továbbá az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva számára:
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Ha az Eladó a fogyasztó panaszát elutasítja vagy a fogyasztó nem elégedett az Eladó döntésével, úgy a fogyasztó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
Békéltető Testületek elérhetősége: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita (a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy) bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A Békéltető Testület eljárása ingyenes. Az Eladót a békéltető testi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testület eljárása jogszabályon (főként a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény), valamint adott esetben ezt részletező országos eljárási szabályzaton, saját eljárási szabályzatán alapul.
Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU), ezen keresztül a fogyasztóknak lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Az online vitarendezéssel kapcsolatos tájékoztatás a Budapesti Békéltető Testülettől kérhető. [Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E‐mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: +36 (1) 488 21 86 Telefon: +36 (1) 488 21 31]
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal.
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi problémája esetén a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fővárosi, megyei kormányhivatalhoz fordulhat.
A hatóságok listája: file:///C:/Users/user/Downloads/fogyved_elerhetoseg.pdf
Bírósági eljárás kezdeményezése
A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
XII. FELELŐSSÉG
Az Eladó nem vállal felelősséget a Webshopban hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árért. Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a Webshopban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a megrendelt termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ezen információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Vásárló a Webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni károkért és nem vagyoni sérelmekért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Az Eladó kizár minden felelősséget a Webshop használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Webshop használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, az Eladó teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A felhasználók által a Webshop használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért az Eladó nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Webshop használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Webshop használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
XIII. VEGYES RENDELKEZÉSEK
A www.chairman.hu weboldalon megjelenő valamennyi képi és szöveges elem az Eladó tulajdona, és szerzői jogvédelem hatálya alá esik. Másolása és engedély nélküli felhasználása semmilyen formában sem megengedett.
A Webáruház oldalán bármilyen jogi kötelezettséggel járó cselekvés, illetve az Eladóhoz címzett jognyilatkozat kizárólag cselekvőképes nagykorú magánszemélyek, illetve jogi személy, valamint e körben jogképességgel rendelkező jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet számára engedélyezett.
A jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződésekre, illetve az azokból eredő valamennyi jogviszonyra a magyar jog rendelkezéseit kell alkalmazni.
Jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát, az Eladó és a Vásárló között, a korábbi üzleti kapcsolatukban kialakul szokás és gyakorlat. Továbbá a jelen ÁSZF alapján létrejött szerződéseknek nem képezi tartalmát az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.
A jelen ÁSZF alapján a felek között létrejövő szerződésekből eredő valamennyi esetleges jogvitára a magyar bíróságok joghatósága kerül kikötésre.
XIV. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog [különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm.rendelet] az irányadó. Az Eladó szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Hatályos 2021.08.06. napjától